tisdag 17 december 2013

Datorkrångel och köttbullar..

Denna dagen blev det lite datorpyssel, vi behöver tömma datorn och rensa ut i den tydligen. Nåja med en nyinköpt hårddisk så tänkte fixat detta i helgen, problemet var att vi inte är så bra på datorer. Vi har endast en och den är inte precis ny, men som tur är så finns det folk som är bra på detta och jag tog hjälp av en väninna till att föra över bilder mm.
Det tog en stund men sen var det klart! Nu skall bara nästa vän komma hit och göra resten.
Nåja alla kan inte vara bra på allt!! rätt person på rätt plats så brukar puzzlet  bli lagt ;-)
Själv är jag bättre på att rulla köttbullar, två på samma gång så det fick bli min kvällsuppgift!
När det var klart blev det soffläge med katten på magen, vi låg bägge och tittade med långa blickar mot den sneda  taniga julgranen, katten med en önskan om att granhelvetet skall ramla  och alla kulorna skall bli till jakttroféer, Jag med en önskan om att den varit rakare och tätare. Jag är en riktig pedant i valet av gran men tyvärr blir det inte alltid som man vill ändå.
 Minns en gång när barnen var små och Frida och Freddie  hade följt med sin pappa för att  hugga julgran, när dom kom hem var Freddie jättelycklig han hade ju lekt jägare i skogen, Frida däremot grät och sa - det blir ingen jul för pappa har bara hittat fula granar!
När barnen sedan blev äldre så var där ett par hektiska år när vi skulle köpa gran på macken i byn. Dom flesta åren blev jag ovän med någon envis kärring eller gubbe som skulle ha just den granen jag sett ut!
Jo jag skäms lite när jag erkänner att jag tom har "snott en gran mitt framför näsan på någon som tyckte sig ha första tjinget till den granen jag sett ut och betalt, dock hade jag ju inte ställt den åt sidan så mannen tog den när jag var inne o betalade. jag sa åt ungarna - in med granen snabbt som attan innan gubben ser det (när han var inne o betalade).
Nåja det var många år sedan och jag hoppas att det är preskriberat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar